Wie houdt er niet van touchscreen? Snel en interactief zoeken en vinden door aan te wijzen en te swipen; iedereen is er inmiddels aan gewend en het is dan ook een logische stap om deze technologie je winkel binnen te brengen. De voordelen zijn groot, voor zowel klanten als personeel.

Volle aandacht

Ook als je goede service en klantbehandeling hoog in je vaandel hebt, komt het voor dat je niet iedereen onmiddellijk de volle aandacht kunt geven. Op piek-momenten bijvoorbeeld. Vaak verdwijnt een klant weer binnen de kortste keren. Een touchscreen console op een slimme plek in je winkel kan wonderen doen. De moderne consument is er handig genoeg voor, en gaat zelf op zoek naar informatie of een product. Dat geeft de benodigde tijd om hem of haar persoonlijk te benaderen.

Optimaal oriënteren

Maar er kan natuurlijk veel meer met een touchscreen-zuil. Je kunt marge-artikelen onder de aandacht brengen, wijzen op bijzondere acties, en desgewenst zelfs klantgegevens vragen. De klant zelf kan op zoek naar reviews of achtergrondinformatie en nieuwe inspiratie opdoen. Zeker als de content en de vormgeving goed aansluit bij de sfeer die hij of zij al heeft opgesnoven via internet, zal de klant zich optimaal kunnen oriënteren.

Uitstraling

Social media zijn overal, en dus ook in je winkel. Laat zien waar de ‘buzz’ rond je bedrijf over gaat. Facebook, Twitter, Instagram of Flickr: op grote schermen kan de klant precies volgen hoe de goegemeente denkt over jouw merk. Sterker, de klant kan interactief meedoen. De uitstraling van geïntegreerde social media is even krachtig als positief. Het voegt beweging en relevantie toe aan de sfeer van je zaak. Natuurlijk staan deze technologische toepassingen niet op zichzelf. Het personeel heeft een grote mate van invloed op de werking en de sturing van de content en kan de middelen met finesse afstemmen op de vraag van het moment. Het is nooit de bedoeling dat interactieve, visuele componenten in de winkel voor onrust of irritatie zorgen. Instore Interactie oplossingen zijn er om de klantbeleving te optimaliseren, het personeel bij te staan en de winkel precies die uitstraling te geven waar deze tijd om vraagt.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *