Bijdrages en artikelen delen op LinkedIn

Wanneer je actief bent op LinkedIn is het verstandig om ook bezig te gaan met het delen van berichten op LinkedIn. Bedrijven die actief zijn op LinkedIn doen er, naast professionele personen, er ook goed aan om bijdragen en berichten te delen. Het kan namelijk maar zo dat deze berichten ineens heel goed aanslaan bij de doelgroep en dat je hiermee een groot bereik kun genereren. Wat uiteindelijk ook het doel moet zijn van een bedrijfspagina omdat je hiermee natuurlijk zoveel mogelijk personen bekend wilt laten maken met jouw bedrijf en de diensten die je aanbiedt of de producten je die verkoopt.

Het verschil tussen bijdrages en artikelen

Als LinkedIn specialist krijgen wij vaak de vraag wat nou het verschil is tussen het delen van bijdrages en het delen van artikelen. Wanneer je het grofweg bekijkt kunnen alleen personen artikelen delen. Hiermee maak je als het ware een echt artikel op LinkedIn die je uiteindelijk weer deelt als persoon. Het doel van zo een artikel is meer en betere informatie verschaffen en hierin echt de diepgang opzoeken. Hier deel je als het ware je echte expertise met professionele connecties die jou volgen op LinkedIn. Voor bedrijven is het helaas niet mogelijk om artikelen te delen. Dit heeft LinkedIn heel bewust gedaan zodat echte experts alleen aan het woord komen. Voor LinkedIn specialisten is dit dan ook een verstandige keuze.

Wil je als bedrijf een artikel delen, dan is het mogelijk om de URL van dat artikel te delen in een bijdrage. Een bijdrage op LinkedIn is als het ware een post. Omdat het voor bedrijven niet mogelijk is om een artikel te delen is dit een uitkomst wanneer je dit toch wel wilt. Wil je nou helemaal niks te doen hebben met LinkedIn of snap je er niet veel van? Ga dan voor LinkedIn uitbesteden bij een social media marketing bureau.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *